Friday, June 22, 2007

Wrapping up money

Nu de zomervakantie voor de deur staat, beginnen de uitnodigingen voor verjaarspartijtjes binnen te druppelen. Wat zijn er een hoop kinderen in de zomermaanden jarig!
Aan verlanglijstjes doet het merendeel van de mannetjes (6-10 jaar) niet meer.
Ze beginnen steeds meer volwassenen trekjes te vertonen. Aan de meeste wensen hangt namelijk wel een erg groot prijskaartje. Dus is het voor de hand liggende cadeau: geld. Zodat toch het felbegeerde game cube, PSP (of weet ik hoe al die apparaten heten) spelletje kan worden bemachtigd.

Geld pakt alleen zo lastig in =)
Maar daar heb ik nu wat op gevonden. Ik ben aan het begin van de week begonnen met het in elkaar knutselen van doosjes. Het prototype wel eerst aan J en T voorgelegd, want ik wist niet helemaal zeker hoe ik zo’n doosje zou mogen opleuken.
De jongens zijn inmiddels wel wat gewend van hun LO’s, dus was het geen probleem om er ook strikken en bloemetjes op te plakken. Gelukkig maar :p
Hierbij een voorbeeld hoe de cadeautjes nu door de jongens worden gegeven.
Een doosje met een reep chocolade en het begeerde briefje.



One more week until our summer holiday will start and birthday invitations come trickling in. Lots of kids are having birthdays in the summer!
Most of these little guys (ages 6-10) no longer make any wish lists.
They are becoming more and more adult like. Meaning most of their wishes are very pricey. So OK let’s make it easy on ourselves, we’ll give them some money. This way they will be able to buy that much desired game cube, PSP (or whatever those things are called) game.

However wrapping up money can be complicated =)
But I found a way. Earlier this week I started folding some cute little boxes. Showed the first prototype to both J and T, because I wasn’t sure what I was allowed to use for dressing it up a bit. But the boys are used to all these embellishments on their LO’s, so no problem there. Sure I could use ribbon and flowers :p
So here’s an example of our birthday presents.
A little box with a chocolate bar and the longed for cash.

2 comments:

wbg said...

Wat een leuke manier om geld te geven! Hihi en jij kunt je er nog eens lekker creatief op uitleven nu je toestemming van de jongens hebt:)

Monique said...

ook toevallig, hier hetzelfde verhaal. Heb vandaag ook een paar doosjes gemaakt om wat geld in te geven, geeft toch leuker! (al is het maar voor mijn idee!)
Zal er nog even een foto van maken en op mijn blog zetten. Jouw idee van een doosje waar ook een reep in kan ga ik onthouden!!