Friday, June 15, 2007

Three strike...out

Tussen de middag komt J thuis en klaagt over hoofdpijn. Ik zeg dat hij waarschijnlijk gewoon wat moet eten en drinken en besteedt er verder niet zoveel aandacht aan. Eigenlijk omdat ik me altijd rot loop te haasten tussen de middag om iedereen van zijn natje en droogje te voorzien om ze daarna weer op tijd op school te krijgen. Hij eet zijn boterhammen op, drinkt zijn melk, maar is wel wat stiller dan gewoonlijk. Dan vliegen we weer naar school…

Aan het eind van de middag haal ik de jongens weer van school. Nu meldt T dat hij hoofdpijn heeft en zich niet lekker voelt. Ik voel zijn voorhoofd, ja dat gloeit behoorlijk. Thuis gaat hij gelijk op de bank liggen en ik meet zijn temp. Bijna 39 graden. Waarschijnlijk is het 24-uurs-virusje van zuslief erg besmettelijk.

Dan kijk ik schuldig naar J. Ik heb vanmiddag niet eens de tijd genomen om even aan zijn voorhoofd te voelen. Ontaarde moeder. Ik doe het alsnog. Nog zo’n gloeiend voorhoofd. Ook dit jongetje maar eens even opmeten. Oef bijna 40 graden.
Even later liggen er twee zielige hoopjes op de bank te slapen en een schuldige mama probeert het goed te maken.




During lunch hour J is complaining about a headache. I tell him he probably just needs something to eat and drink and don’t pay much attention to it. In my defense it’s because usually I’m so busy getting their lunches and things ready so they can get back to school in time again. He does eat his sandwiches, drinks his milk, but is a little more quiet than usual. Then we rush off to school again….

At 3.15 I pick up the boys from school again. This time T is telling me he’s not feeling well and his head hurts. I touch his forehead and yes it’s hot. When we get home he crashes on the couch and I take his temp. Almost 102F. More than likely the 24 hour bug M had is very contagious.

Then I look at J feeling very guilty. I didn’t even take the time to feel his forehead during lunch. Bad bad mommy. Now I do. Steaming hot as well. Let’s take another little guys temp. Oh my gosh this one's almost 104F.
I spend the rest of the afternoon pampering two pitiful sweet little boys and try to get rid of the guilt.

1 comment:

wbg said...

ohooohhh, jij zult je even iet lekker gvoeld hebben...Twee zieke kinderen op de bank. Sterkt een beterschap! En wat heerlijk dat je er toch even foto's van maakt;)