Wednesday, June 27, 2007

Juffen cadeaus

Mijn hoofd staat er totaal niet naar, maar toch vandaag wat aan het knutselen geweest. De jongens moeten nog twee dagen naar school. Hoogste tijd dus om de juffen cadeaus af te maken. Voor de peuterjuffen is het een verpakte doos Merci geworden [kan het origineler, graag suggesties voor volgend jaar ;)]. De juffen van de jongens krijgen een zelfgemaakte kaart en een 'gift in a jar': kant en klare ingredienten voor overheerlijke zelfgebakken M&M koekjes [alleen de vereiste boter en het ei heb ik maar achterwege gelaten :p].

J kijkt vol bewondering naar de eindresultaten. Mooi geworden mam! Maarre juf M was gister voor het laatst op school. Wat!

Ik heb het echt behoorlijk gehad met de slechte communicatie van school. Waarom weet ik dit niet eerder? Is het echt de bedoeling dat we alleen worden geinformeerd via onze kinderen. Dan heb ik een probleem, mijn oudste is daar namelijk niet zo sterk in.
Het is sowieso een lekker chaotisch jaar voor hem geweest. Begonnen met twee leerkrachten. In januari vertrekt de eerste en in februari holt de tweede erachteraan. Er komt een nieuwe juf voor in de plaats. Leuk mens, helemaal goed. Maar dan krijgt ze van allerlei privé problemen. Dan is ze er weer wel, dan weer niet. Heel fijn. Sinds twee weken is ze er weer volledig...tenminste dat dacht ik, alleen ging haar vakantie dus een paar dagen eerder in. Wat een zooitje. Iemand nog belangstelling voor een pot =)





I'm not really in the mood, but I did try to be creative today. Only two more days of school left, so it's about time to finish up those teacher gifts. M's preschool teachers are getting a decorated box of chocolate [how original, anyone got some better ideas for next year ;)]The boys' teachers are getting a card and a 'gift in a jar': ingredients for homemade M&M cookies [just add butter and egg, didn't think they'd appreciate those two ingredients :p]

J is admiring the presents. Looking nice mom! But yesterday was Ms. M's last day at school. Excuse me!

I am so fed up with this lack of communication from school. Why don't I have this information? Are the kids supposed to inform us about everything. Then I am in big trouble, because J is not telling us a thing, unless we ask.

The past year was an extreme chaos for him. He started the year with two teachers. In January teacher #1 left and in February # 2 jumps ship. A new teacher got hired. Nice gal, everyone happy. But then she's having some personal issues. She's more out than in. Great! Two weeks ago she started working full time again...at least that's what I thought. But I guess her vacation started a few days early. What a mess. Anyone interested in a jar =)

2 comments:

wbg said...

Hè get dat kun je er nu nog net even bijhebben zeg maar niet heus!
Eet die pot maar snel zelf leeg, veel te lekker om lang te laten staan!
Enne sterkte hoor!

Francine said...

Ja hoor, mail maar op, die pot ;-)

En inderdaad, slechte communicatie op school is ook mij een doorn in het oog. Hier gaat alles via stnecils - wat zijn dat voor vooroorlogse methoden? Mijn hemel. Meer dan eens belandde een vodje onderin een zwemtas en ging er weer van alles aan me voorbij. Waarom kunnen ze niet aan het begin van het jaar voor ieder kind een geldig email adres opvragen en alles gewoon mailen? Veel makkelijker, veel trefzekerder en veel goedkoper...


{{steps off soapbox}}