Thursday, June 28, 2007

Cumulus humulus


Ik ben een wolkenmens.

OK met een strakblauwe hemel, heb ik ook geen problemen ;) Maar van hier en daar een mooi wit wolkje kan ik echt vrolijk worden.

Het liefste ga ik lekker lui op mijn rug in het gras liggen fantaseren wat voor figuren je van de wolken kan maken. Helaas nu even geen tijd voor dagdromen en bovendien het nog zeik natte gras is ook niet erg aantrekkelijk.

Van R zijn meteo boeken heb ik geleerd dat mijn favoriete wolkenpak ‘cumulus humulus’ heet. Zo’n maffe naam, dat-ie wel blijft hangen. Net zoals ‘nimbo stratus’, maar da’s een heel ander verhaal (dat gezellig grijze laaghangende wolkendek, waar ik persoonlijk juist enorm depri van word).

Vandaag was een perfecte wolkendag. Dus maar snel mijn camera gepakt voor wat plaatjes.





I LOVE clouds.

Sure clear blue skies aren’t a problem either ;) But a nice fluffy white cloud here and there can really make me happy.

What I love to do is just lie in the grass and fantasize about the shapes of the clouds. Too bad no time for daydreaming today and besides the grass is still soaking wet so not very appealing either.

R’s meteo books taught me the name of my favorite clouds is ‘cumulus humulus’. Such a weird name it sticks for life. Just like ‘nimbo stratus’, but that’s an whole other story (those depressing low grey clouds we have here from November till March, uggh).

Today was a perfect cloud day. Had to grab my camera and take some pictures.

2 comments:

Francine said...

Volgens mij hebben wij op hetzelfde moment naar buiten gekeken :-)

wbg said...

Wat leuk, ik mag ook zo graag naar wolken kijken en er figuren en of patronen in zien!
Mooie foto's!