Thursday, June 7, 2007

Avondvierdaagse

Deze week wandelen we gezellig met vele anderen de Avondvierdaagse. Hoewel ik voor dit soort activiteiten meestal R voor mijn karretje span, lukt dat dit keer niet. Hij zit een weekje in Engeland en dus ben ik gewoon de klos.

Vroeger heb ik wel aan zwem- en fiets vierdaagsen meegedaan, maar ik moet bekennen dat dit ook mijn eerste Wandel Vierdaagse is. Dus ja ja, mama gaat ook voor die felbegeerde medaille =)

Ik moet zeggen, voor een absoluut eigenlijk-vind-ik-wandelen-maar-niks-ik-ga-liever-fietsen mens, vallen deze vier avonden me reuze mee. Sterker nog, ik vind het eigenlijk best leuk. Vier avonden is natuurlijk wel genoeg, maar toch zo in het zonnetje je dorp doorcrossen heeft wel wat. Zo kom je nog eens ergens :p

Voor T is het maar goed dat het na vier avonden is afgelopen. Hij heeft fantastisch gelopen en vindt het super leuk, maar nu is hij echt bekaf. Het gemis aan een aantal uurtjes slaap iedere nacht begint hem ook op te breken.

J is stoer. Hij vindt het allemaal geweldig en we hebben hem bijna niet gezien. Hij (meer rennend dan wandelend) komt iedere avond zo’n dertig minuten eerder aan dan wij. (Wandelen met een babyjogger in een enorme mensenmassa schiet niet echt op.)
J wil iedere avond wel doorwandelen (nou wat dacht je van een wandelingetje met de hond, vent) en “volgende keer doen we ‘de tien’ hè mam!”
Ja ‘tuurlijk!
Lieve R blokkeer voor volgend jaar je agenda maar alvast!







This week we (and many others) are walking 5K for four days in a row. Normally I make sure R is the participating parent in this kind of events, however not this time. R is in England, so now it’s my lucky turn.

As a kid I did do four days of swimming and biking, but like the boys this also is my first Four Days March. So yes mommy too is aiming for that impressive shiny medal =)

I have to say, for a total I-really-do-not-care-much-for-walking-I-rather-go-biking kinda girl, these four nights aren’t that bad after all. OK I admit it, it’s actually quite fun. However four days is really enough. But still these ‘walking-in-sunshine’ marches through town are a nice pastime. At least you get some sightseeing done :p

For T it’s good it’s over. He did awesome, had great fun, but now he’s beat. Also the lack of sleep for the past three nights are taking it’s toll.

J is cool. He had a blast and we hardly got to see him. He (more running than walking) usually got to the finish line 30 minutes before we did.
(Walking in a crowd with a babyjogger kind of slows you down a bit.)
J likes to continue these walking trips (how about walking the dog for a change, buddy) and “next time we’re doing the 10 K, right mom!”
Yeah right!
R you better mark your calendar for next year dear.

No comments: