Tuesday, October 23, 2007

Een pot vol jeugdsentiment

Als een foto meer dan duizend woorden kan zeggen, kan een smaak wel duizend herinneringen ophalen.

Vandaag zag ik deze pot bij de HEMA staan. Misschien verkopen ze ‘m al langer hoor, maar voor mij is-ie nieuw. Hoewel nieuw….eigenlijk juist hartstikke oud!

Ik zag de kaneelkussentjes, peren- en frambozen snoepjes en kon hem toen echt niet meer laten staan. Minke’s oogjes begonnen ook te glimmen. Snoep heeft altijd dat effect op haar. Jammer alleen dat deze snoepjes keihard zijn en die krijgt ze nog niet. Maar meelij hoeven we met haar niet te hebben, HEMA verkoopt ook heerlijke zachte dropjes ;-).

Grappig is dat de smaken voor de jongens nieuw zijn en voor mij brengen ze juist zoveel herinneringen terug.

Het is gewoon een pot vol jeugdsentiment.


When a picture could say more than a thousand words, a flavor can bring back a thousand memories.

Today I bumped into this jar at the HEMA [department store]. Maybe they’re selling it for some time already, but to me it’s new. Although new…..actually it’s very old!

I saw the peardrops, cinnamon and raspberry candy and I was sold. Minke’s eyes immediately got this special glow. Candy does that to her. Only too bad this candy is hard as a rock, so she can’t have it yet. But don’t feel too sorry for her, HEMA also sells very yummy soft liquorice she loves ;-).

Funny the different flavors are all new to the boys while to me they bring back so many memories.

It’s simply a jar full of childhood sentiment.

3 comments:

wbg said...

Toevallig!!!! Gisteren zag ik die pot ook bij de Hema staan. Om mezelf te beschermen heb ik hem niet gekocht..........Maar ooo wat kostte dat veel moeite!

Unknown said...

ooooo en lekker dat al die snoepjes zijn!!!

Tjeerd en Kiki said...

OHHHHHHHHHHHHHHHH die wil ik oooook! MMMMMMM :), vooral die kaneeldingen yammie!


(is 'ie al leeg?? :))