Monday, October 8, 2007

Dàt hebben ze van hun vader!


Ik geef het ruiterlijk toe. Ik ben best een lastige eter.

Groente en fruit vind ik heerlijk, maar ik gruwel echt van alle soorten vis, schaal- en schelpdieren en orgaan vlees. Wat ben ik daarom blij dat mijn kindjes hierin lekker op hun vader lijken. Een echte alleseter [OK op die ene kiwi na dan].

Vanavond heeft iedereen weer zitten smullen van een oud Maggi receptje [stond een tijd geleden op de achterkant van een doos aardappelpuree].


Ingrediënten:

3 flinke preien

2 of 3 bananen

250 gram gehakt

aardappelpuree

geraspte kaas.

Prei snijden, wassen en in een beetje boter gaar smoren. Gehakt rulbakken. Prei afgieten en overdoen in een ovenschaal. Hier over heen het gehakt, daarna schijfjes banaan, afdekken met puree en dit bestrooien met geraspte kaas. 10 Minuten onder de grill en voila.

Hoewel de kinderen dus sowieso geen lastige eters zijn, gaat het er allemaal nog wat makkelijker in als er fruit doorheen zit. Met de vitamientjes zit het hier dus wel goed ;-)



OK I admit it frankly, I’m a picky eater.

I love veggies and fruit, but seriously detest any kind of seafood or organ meat. So I’m real happy my kids take after their dad on this. He’ll eat anything [OK except for that one kiwi ;-)] .

Tonight I made an old Maggi recipe that everyone loves.

Ingredients:

3 leeks,

2 or 3 bananas,

half a pound ground beef,

mashed potatoes

grated cheese.

Cut up leeks, wash and let simmer in some butter. Bake beef and make mashed potatoes. Drain leeks and put it in an ovendish. Next layer is the beef. Then a layer of chopped bananas. Cover this with the mashed potatoes and top it off with grated cheese. Put in under the grill for 10 minutes and voila!

Though the kids aren’t very picky at all, they’re even more eager when there’s some fruit inside. So I guess I don’t have to wonder about their vitamin intake ;-)

2 comments:

wbg said...

Mmmm, heerlijk. Weet je wat ook lekker is? Zuurkool i.p.v. de prei!

Caroline said...

Zal ik ook eens proberen. Leuk alternatief!