Tuesday, September 11, 2007

Mijn nieuwe vriend Herman

Een moeder op school kreeg vanwege R’s afwezigheid een beetje medelijden met me en heeft me vandaag een nieuwe vriend bezorgd. Herman heet hij.

In tegenstelling tot alle gruwel verhalen die ik over Herman heb gehoord, is de mijne een fris en schoon type. Hij kwam keurig in een afgesloten tupperware bakje en zelfs met bijsluiter [iets wat 18 jaar geleden bij R misschien ook best handig was geweest, maar dat even terzijde ;-)].

Ik heb de instructies al snel doorgelezen en Herman vraagt [gelukkig] niet al te veel aandacht. Hij moet af en toe wat eten, maar dat is niet echt een belasting, moet wij per slot van rekening ook.

Over tien dagen is Herman alweer geschiedenis. Dan verdwijnt hij na nog één laatste koningsmaal in de oven. Om er als vriendschapskoek uit te komen. Maar niet nadat hij eerst nog voor wat nageslacht heeft gezorgd [het is toch wat met die mannen].

Nog gegadigden voor wat kleine Hermannetjes over een dag of negen?



A mom at school took pity on me now R is gone and provided me with a new boy friend. Herman is his name.

After all the horror stories I have heard about Herman, I was pleasantly surprised that mine is the proper and clean type. He arrived neatly sealed in a Tupperware container and even came with instructions [something that might have been handy with R too, some 18 years ago, but that’s just a thought ;-)].

I quickly scanned through the instructions and [luckily] Herman isn’t very demanding. Just an occasional meal, but that’s OK, we have to eat too after all.

In ten days Herman is going to be history. After one last scrumptious meal he will disappear in the oven and will become a tasty friendship cake. But not after fathering many offspring first [typical male].

Anyone in for a little Herman in about nine days?

1 comment:

wbg said...

*grinnik* geen idee wat ik me bij Herman moet voorstelen maar het klinkt zeer uitnodigend. Dus als je nog een kleintje kwijt moet......