Tuesday, April 15, 2008

Gebakken lucht



De hele dag wil ze al koekjes bakken. Ze is druk in de weer in haar eigen keukentje. Met haar eigen gardes, vormpjes en bakplaat. In haar eigen oventje. Maar dan vindt ze het welletjes. Deze koekjes van vers gebakken lucht zijn het net niet helemaal. Ze is nu klaar voor het echte werk.

En het is ook leuk om samen koekjes bakken. Dus ik vind het prima.
Wij gaan koekjes bakken!
Ze moet alleen wel even wachten tot haar broers uit school zijn. T zou met wat aandoen als hij niet mee mag helpen. Ze kijkt me aan. Ik zie haar twijfelen. Maar gelukkig ze besluit er geen drama van te maken. Een aangename verrassing, want we hebben een hoop drama de laatste tijd.





Dus vanmiddag zijn we met zijn drietjes lekker aan het mixen en rollen gegaan. Een kwartiertje in de oven en toen hadden we dit:



Heerlijk hoor, maar toch nog niet helemaal af. Dus ging het tweetal voor de ‘finishing touch’. Terwijl ik het avondeten maakte, zorgde zij dat het helemaal goed ging komen met de koekjes. En het is gelukt. Het glazuur en de versiertroep zit overal. Mijn keuken is één plakkende bende.
Maar de koekjes zijn werkelijk prachtig =)

1 comment:

wbg said...

Kan ik ze bij je bestellen???:))