Friday, April 11, 2008

Buddies

Je zou misschien verwachten dat dit gaat over de innige vriendschap tussen mijn zoon en zijn beste vriendje. Of over de onvoorwaardelijke liefde tussen dochter en hond. Maar nee, ik heb het over die plakdingen, waarmee je vroeger [of misschien nog steeds] je favoriete helden aan de muur kleefde.




Ik was eigenlijk het bestaan van de stopverfachtige uitvinding vergeten. Stom stom stom! Want ze hadden me heel wat ergernissen kunnen besparen. Het zit namelijk zo.

Al ruim een jaar geleden hebben we onze hal een fris kleurtje groen geschilderd. Want dat staat zo gezellig met van die zwarte Ikea fotolijstjes. Het hele plaatje had ik al in mijn hoofd. R heeft het schilderwerk gedaan. En ik mocht aan de slag met de fotolijstjes. Alleen had ik de taken beter anders kunnen verdelen. Want het schilderen van de muren had heel wat minder voeten in aarde dan die lijstjes. Het netjes waterpas hangen was nog het minste probleem.

Eenmaal aan de muur bevestigd, heb ik welgeteld vijf minuten van een keurig symmetrisch, uitgelijnde foto collage kunnen genieten. Toen trok R de gangdeur dicht en hingen al mijn lijstjes scheef. Tja en dan moet je net mij hebben. Ik, de niks-mag-scheef-hangen neuroot.
Vervolgens ben ik van alles gaan bedenken om het probleem van de verschuivende fotolijstjes te verhelpen. Maar helaas zonder gewenst effect.
Gewoon maar weer iedere keer, dag in dag uit die lijstjes recht hangen dus. Het begon bijna therapeutische vormen aan te nemen. Het hielp me bijna van mijn niks-mag-scheef-hangen manie af. *Bijna* Want van de week zag ik precies dezelfde lijstjes bij vriendin E hangen. Recht! En zo kwam mijn frustratie weer boven borrelen.
Hoe kreeg zij dit voor elkaar? Wat is haar geheim?
Blijkbaar hangen haar lijstjes aan een iets stevigere muur dan ons eigen gipswandje en blijven de lijstjes gewoon spontaan recht hangen. Maar de lieverd dacht wel even hardop met me mee.
Weet je, zouden van die ‘buddies’ niet helpen.
Buddies?
Ja van die posterplakkers, wacht ik pak ze wel even…
Oh natuurlijk buddies!
Eureka! Na lang zwoegen is het eindelijk voor elkaar. Eveline, je bent een kanjer. Je bent gewoon mijn super buddy =)

1 comment:

wbg said...

Wat een gave muur.
Heb zitten genieten van je verhaal!! Lekker dat nu alles recht blijft hangen hè:))