Wednesday, November 14, 2007

In de ban van

Dit is zo gaaf. Dit is zo helemaal geweldig super te gek.


Jochem is eindelijk in de ban van een boek geraakt.


Hij leest wel. Maar meer omdat wij het hem opdragen, dan dat hij het zelf nou zo graag wil. Over twee weken heeft hij een boekbespreking op school en met het tempo van af en toe eens een hoofdstukje ging die deadline nog lastig worden.

Vanavond bij het naar bed gaan werd weer alles uit te kast gehaald om toch nog wat langer op te mogen blijven. Op alle smeekbedes bleef ik halsstarrig nee schudden totdat…Mam is het dan goed als ik nog even mijn boek lees in bed.

Ik twijfelde even aan mijn oren, maar nee dit kwam toch echt uit zijn mond. En daar kon ik toch echt geen weerstand tegen bieden. Ja je mag langer opblijven om nog wat te lezen.

Toen ik even later naar boven ging om hem toe te stoppen, zat hij te glunderen in zijn bed. Mam ik heb VIER hoofdstukken gelezen. Vier mam! Het boek is bijna uit, nog twee hoofdstukken, maar die bewaar ik voor morgenochtend!

Hier word ik nou zo blij van =)

Enne Paul van Loon, ik koop gelijk je hele serie!




This is so cool. So totally, completely super awesome.

Jochem finally got all wrapped up by a book.


He does read. But more because we tell him to, than he really wants to himself. In two weeks he has a book review in school. And with his pace making the deadline was going to be a challenge.

Tonight when he had to go to bed, he was trying everything possible to stall. But I wasn’t gonna cave, until….Mom is it OK to read my book in bed for a little?

For a moment I thought I must have heard it wrong, but no these words really came from his mouth. And I couldn’t resist this plea. Sure, you can stay up a little longer to read.

And when I went upstairs to tuck him in, he was beaming in his bed. Mom, I’ve read FOUR chapters. Four mom! The book is almost finished, just two more chapters. But I’m saving those for tomorrow morning!

This makes me feel so happy =)

And Paul van Loon [author] I’m immediately buying your entire series!

2 comments:

Francine said...

Oh geweldig! Gaaf is dat he, als je dat vonkje ineens ziet aangaan. Frank had dat met de 'Deltora' serie. Geweldige boeken.

Welk paul van Loon-boek is het?

Caroline said...

Het eerste Dolfje Weerwolfje boek. Inderdaad een erg leuk boek [moest het zelf ook even lezen natuurlijk =)]. De boekbespreking moet nog wat worden ingekort, maar hij is het nu druk aan het voorbereiden.
Ondertussen is hij ook in de Verhalen van Deltora begonnen. Die vindt hij ook prachtig en met schitterende tekeningen natuurlijk [nog bedankt voor je tip!] En zo is hij nu iedere avond voor het slapen gaan aan het lezen. Helemaal uit vrije wil!!!! GAAF.