Tuesday, November 27, 2007

Blij met een dooie mus

Lang. Moest even wat frustraties van me afschrijven :p
Tja daar staat-ie dan. Mijn gloednieuwe wasmachine. Ik had verwacht door het dolle heen te zijn, maar het lijkt een dooie mus.

Het begon al slecht. Het apparaat werd vanochtend bezorgd door twee niet-zo-allervriendelijkste heren, die bovendien de Nederlandse taal niet echt machtig waren. Nadat ze eerst wel zo vriendelijk waren om [onder het nodige gezucht en gesteun] mijn oude kapotte witte reus af te voeren, kwamen ze met het nieuwe ding binnen.

Eigenlijk wilde ze hem in mijn gang achterlaten. Daar gingen mijn wenkbrauwen al lichtelijk van omhoog. Nee, hij moet toch echt naar de keuken, daar zit de aansluiting! Vervolgens ging-ie [hetzelfde zucht en steun lied werd weer ingezet] richting keuken.

Met gebaren werd me duidelijk gemaakt ‘tot hier en niet verder’. Waarop ik met gebaren duidelijk probeerde te maken dat ik dan mijn keuken niet meer in of uit zou kunnen. OK dan, ik wist ze over te halen ze om het loodzware ding [dat moet gezegd worden] halverwege de plaats waar hij moet komen te staan te krijgen.

Wel zo handig, want ik moest er zelf toch ook nog bij kunnen voor het installeren. Ja want dat gingen ze niet voor me doen. Die boodschap had ik inmiddels tussen de ongesproken regels door al wel meegekregen. Ik werd hier lichtelijk geïrriteerd van, want was er toch eigenlijk gewoon van uitgegaan dat dat dus wel zou worden geregeld. Niet dus.

Met een wasmand die inmiddels al dagen overstroomt [de wasberg raakt nog net het plafond niet] ben ik zelf maar aan de slag gegaan. De bijgeleverde handleiding was alleen in het Duits [niet mijn beste vak op de middelbare school], dus op internet maar even de Nederlandstalige versie opgezocht en uitgeprint.

Allereerst moesten er transportgeleiders worden verwijderd, vervolgens moest het ding waterpas worden gezet, slangen aansluiten op waterkraan en afvoer, stekker erin en daarna een proefrondje draaien. Leek me allemaal niet zo ingewikkeld, dus ik ben aan de slag gegaan….

En hier zit ik nu, met een dom huisvrouwtjes complex. Geleider 1 lukte me prima om te verwijderen, maar toen kwam nummer 2 en die zit echt muur en muurvast. Verder dan de eerste vijf centimeter krijg ik het rotding er met geen mogelijkheid uit. piep – piep – piep.

Even met de helpdesk gebeld. Een wel-zo-allervriendelijkste techneut aan de telefoon gehad, die me de tip gaf dit echt toch even met zijn tweeën te doen. Een extra stel handen is nodig om de trommel even wat op te tillen, terwijl de ander aan die stang trekt.

Goed dan toch maar wachten op manlief. Maar laat die nou net vanavond een gezellig afscheidsdiner met wat collega’s hebben. Zou die het nagerecht misschien over kunnen slaan =) Ik kan inmiddels weer lachen [maar wel een beetje als een boer met kiespijn]. Wordt vervolgd.


Sorry long. Had to get rid of some frustrations :p

There it is. My brandnew washing machine. I thought I would be ecstatic but I guess I’m not.

It all had a bad start to begin with. This morning two not-so-very-friendly guys, barely able to speak three words Dutch brought it. After they first carried off my old very defect white giant (OK there was a lot of groaning and moaning, but they were nice enough to remove it], they brought in the new machine.

Their intention was to leave it in my hallway. That made my eyebrows raise a little. Hey guys, it really needs to go to the kitchen there’s the connection! So they went [singing the same moaning and groaning tune] to the kitchen. With gestures they told me ‘this is it’. So I told them with gestures, better, but this way I can’t get in or out my kitchen. Could you just please, please pretty please put it where it has to go.

So they did place it halfway there. And that way was fine, because I needed to be able to reach the rear for installation. I read that much between the unspoken lines. Installation wasn’t part of their jobs. Naively I thought they would, but I guess I was very wrong, which did P.O. me some.

The overflowing laundry basket [the huge pile is almost reaching the ceiling] pressed me to do the job myself. The manual was in German only [not my best subject in high school], so I looked up the Dutch version on the internet and printed it. I read it and it didn’t look too hard. First remove the two hooks for transportation, make it level, connect hoses and power cord and have it make a try-out spin. I can do this, so I got busy. ….

But here I am, having a slight stupid housewife syndrome. Because the first hook I could easily remove, but then the second came. And it’s just s t u c k, won’t move or anything. I just can’t get the d@rn thing out, other than the first inch or so. blank – blank – blank.

I called the helpdesk. Talked to a very nice technician and he told me this job is easier done with two people. You just need an extra pair of hands to hold the tumbler, while the other is removing the hook. OK so I better wait for hubby dearest. Unfortunately he’s going to be home late tonight. Having a farewell dinner for one of his co-workers. Could he maybe skip the dessert =) I can smile again [but it’s a bit sour though]. To be continued.

2 comments:

Tjeerd en Kiki said...

en draait 'ie al ???

:-)

wbg said...

Wat een slechte service zeg! Toch niet meer dan normaal dat ze zo'n apparaat werkklaar voor je achterlan???
Kan me je frustratie helemaal voortellen en duim voor je dat je weer snel kunt wassen.