Tuesday, August 21, 2007

Pirate van Ploenk

Ik moet bekennen dat het al een aardige tijd geleden is, dat ik de jongens heb voorgelezen.
Ze zijn drukker met het verbeteren van hun eigen leesvaardigheid. Ook belangrijk, maar toch is voorlezen en voorgelezen worden een leuke activiteit [bij ons meestal voor het slapengaan].

Ik vind het alleen best lastig een geschikt boek te vinden voor een 7 en 9-jarige. Maar ik heb wat gevonden in de bieb. Sinds zo’n vier avonden zijn de jongens helemaal in de ban van De Pirate van Ploenk*. Een verhaal over piraten wat nog steeds bij beide heren zeer tot de verbeelding spreekt. Het geinige is weer dat het meisje Theetje [koningin van Ploenk] de hoofdpersoon is, dus ook een geschikt boek voor meisjes.

We zijn nu bijna op de helft, dus als iemand nog andere voorlees suggesties heeft, hou ik me aanbevolen. Ik kan er zo van genieten dat ze dit leuker vinden dan de TV =)

It has been a while since I have read to the boys.
They’re both more working on improving their own reading skills. Very important ofcourse, but reading to and to be read to is a fun activity [in our case usually before bedtime].

It was just hard finding a suitable book for a 7 and 9 year old [I still have plenty American books, but they don’t want to hear any English at the moment]. But I did find something at the library. The last four nights the boys are under the spell of The Pirate of Ploenk. A story about pirates, still an interesting topic for both dudes. But the funny thing is, the main character is a girl [queen of Ploenk]. So it’s also a nice book for girls.

We’re almost halfway, so if anyone has any other suggestions I’m all ears. I’m really thrilled they prefer this over TV =)

* auteur Henk Hardeman, illustraties Saskia Halfmouw juni 2007 ISBN 978-90-251-1022-2

2 comments:

Anonymous said...

Via Google (ik zocht op Ploenk) kwam ik (een beetje laat) op jullie weblog uit. Erg leuk om te lezen dat Ploenk bij jullie gezin in de smaak valt! Er is ook nog een ander deel (het eerste): De prinses van Ploenk, met rovers, dus ook leuk voor jongens. En in 2009 verschijnt het derde deel...

Nog veel (voor)leesplezier gewenst.

Vriendelijke groet,

Henk Hardeman, schrijver van De pirate van Ploenk

www.henkhardeman.nl

Caroline said...

Wat ontzettend leuk dat je een commentaar hebt achtergelaten. We wachten met smart op het derde deel =) en hopen dat Theetje en Kaatje nog veel avonturen blijven beleven.