Sunday, August 5, 2007

Frustrations of the short people =)

Sinds de dag R vertrokken is, schijnt de zon. [Letterlijk en absoluut niet figuurlijk bedoeld.] Heerlijk hoor!

Nu wonen wij in een huis met een plat dak. Wat op zeer zonnige dagen binnen echt Afghaanse temperaturen oplevert =) Niet echt lekker.
De vorige bewoners hebben een prachtig stuk doek achter gelaten wat je aan de pergola kan hangen. Hierdoor kan je op het terras lekker in de schaduw zitten, maar het zorgt er ook voor dat de temperatuur in de woonkamer wat daalt. Er is echter een KLEIN probleem.
Normaal hangt R dat doek altijd op. Hij (1.89m) staat gewoon, misschien een beetje op zijn tenen en haakt 1 voor 1 de elastieken van het doek aan de haken van de pergola. Nu aan mij de eer, maar helaas ben ik zo’n 30 cm kleiner... Voor mij moet er dus echt een keukentrapje aan te pas komen om deze klus te klaren.
Ik weet niet hoe lang ik er over heb gedaan en hoe vaak ik de hele tuinset ervoor heb moeten verschuiven maar het hangt. Ben er nu wel achter dat het 40 haken en 40 elastieken zijn. Hoop dat het nog lang droog blijft, want ik heb dit er echt niet weer 1-2-3 af =)

Since R left, the sun is shining. [Spoken literally, not metaphorically.] I’m loving it!

However our house’s roof is flat. So on these nice sunny days, we experience Afghan temperatures inside =) Not very comfortable. [No my dear American friends we don’t have standard AC in this nick of the woods.]

The former owners have left us this huge canvas, you can hang on the pergola. It creates lots of shade on our patio, but also makes our living room a lot cooler. There’s just this SMALL problem with it.

Usually R (6.4”) is the one hanging the canvas. He’s standing, OK maybe on his tippy toes, and simply hooks every elastic band of the canvas to the hooks of the pergola. Now I’m having the honors, but I’m almost 12 inches shorter…So I really need a stepladder to fix the job.

I don’t recall the time it took me and how often I had to move the yard furniture, but the canvas is hanging. Found out there are only 40 hooks and 40 elastic bands. Hopefully it won’t rain for a while, because taking it down will probably take just as long =)

2 comments:

Anonymous said...

I,m actually almost 6.4".
Oftewel 1,89m.

Leuk zo'n weblog meteen als je opstart.

Liefs Rene

Caroline said...

@ Rene: oeps, ik heb het gelijk aangepast. Blijkbaar rekent het converter programma wat anders =)