Monday, July 23, 2007

Ons gouden randje

Twee jaar en acht maanden is ze nu. En wat geniet ik van haar.
Aan de ene kant is ze zo ontzettend ondeugend. Hou haar even niet in de gaten en er is wel weer iets dat opgeruimd, schoongepoetst of gelijmd moet worden.
Maar ze is ook zo ongelofelijk lief. Ze kletst de oren van ons hoofd, wil met alles en iedereen meedoen (‘mij ook’) en verbaast ons met haar slimheid en zelfstandigheid.
Als ik haar zeg dat ze met haar vieze zanderige broek niet op de gele stoel mag zitten, rent ze naar haar kamer om even later in haar favoriete schoongewassen joggingbroek alsnog op de gele stoel neer te ploffen.
Wat geeft ze ons leven toch een gouden randje.


Two years and eight months she is today. And what a joy she is.
She can be extremely naughty at times. Loose her out of sight for only a second, and there’s something to be cleaned, swept or mended.
But she’s also this amazingly sweet little girl. She’s talking up a storm, wants to join each and everyone in their activities (‘me too’) and she surprises us with her smarts and independence.
As I tell her she cannot sit in the yellow sofa chair in her sandy shorts, she races upstairs to her room and before I can blink she’s back in her favorite clean sweats and sits in the chair anyhow. She surely adds a special color to our lives.

4 comments:

Anonymous said...

Lieverd, klein foutje. Volgens mij is je dochter 2 jaar en 8 maanden. We hebben vandaag van haar genoten en zelf gezien wat een boefje het is. Als je haar na doet "ik ook met haar vingertje in de lucht" komt er "nee, jij niet". Prachtig. Mamma/Oma.

Caroline said...

Dat zeg ik toch =) Je weet het rekenen is nooit mijn sterkste punt geweest ;)

wbg said...

Iedere keer als ik jullie dochter op de foto zie smelt ik. Vind het zo'n bijzonder mooi meisje om te zien en tja een beetje pit is natuurlijk wel heel erg leuk;) Moet iedere keer weer ontzettend lachen om je verhalen over haar.

Love Laugh Live said...

It's a good thing you got all of your laundry done! She is beautiful! Those big brown eyes!